Verejný záväzok: Ciele a plán na 2016

Býva dobrým zvykom dať si po novom roku nejaké tie predsavzatia, že?

A potom všetci chceme schudnúť, začať cvičiť, pustiť sa konečne do toho nového projektu, začať si hľadať robotu, zarobiť viac...

A prd z toho :) Zaujímavé, čo? Prečo je tomu tak?

Minulý rok to u mňa vyzeralo nejak podobne. "CHCEL BY SOM", "BOLO BY FAJN"...

Ale stále to zostávalo len pri chcení a nejakých zhruba predstavách, čo by som si želal.

K tomu samozrejme žiaden konkrétny plán či jasne definované ciele, dokedy to chcem ideálne mať a ako konkrétne na tom budem pracovať.

Chcete vedieť, čo je na tom tá najväčšia sranda?

Už od 2008 som o tom dookola čítal v knihách o osobnom rozvoji a biznise. Že si treba jasne definovať cieľ, napísať si ho na papier, pridať k tomu dátum a spraviť si k tomu plán.

Ale viete, ako to väčšinou pri knihách skončí - Cvičenia si nespravíte a nezavediete väčšinu vecí do praxe (a tak krásne to bolo, keď ste si ju kupovali a plánovali ste zmeniť svoje telo, biznis, prácu...).

A to je jedno, či si kúpite práve nejakú fitness knihu, zdravé recepty alebo ďalšiu motivačnú literatúru do police!

Aj keď sa vám možno zdal byť môj rok 2015 (a 27. rok života) byť skvelý, ja sa vôbec čudujem, ako sa mi mnohé veci z toho vôbec podarili.

Na pozadí toho celého vládol chaos, žiadne konkrétne ciele a plány, čo sa bude kedy robiť, do čoho sa pustím a s tímom sme sa naháňali od mesiaca k mesiacu.

3 facky, ktoré ma nakopli to zmeniť

V poslednej dobe som dostal 3 "facky", vďaka ktorým som si uvedomil, že už nemôžem dávať vecí do rúk náhody (pretože nie vždy to môže vystreliť pozitívne):

1. Výpadok príjmov a naháňanie sa

V novembri sa mi stala zvláštna vec. Na jednej z pravidelných tímových porád som prišiel na to, že nebudem mať z čoho zaplatiť ľuďom faktúry a že na účte došli peniaze.

Hups?

Ako sa to mohlo stať? Veď sme zarobili takmer 75.000€ za predchádzajúce mesiace! Kde sa podeli?

No a ja som musel zas vymyslieť, kde za týždeň zoberieme niekoľko tisíc na ďalšie fungovanie.

Takto to bolo nonstop. Zarobili sa peniaze, minuli sa (všelikde) a opäť sme museli prichádzať na to, čo budeme robiť ďalej. 

2. Moja finančná koučka

Už vyše roka absolvujem koučing s Janou Levovou, ktorá ma vedie cez všetky možné firemné a finančné otázky v rámci podnikania.

No a samozrejme vyskočila pred koncom roka otázka - Plán na 2016 a rozpočet :) Uhm.

Za to som jej neskutočne vďačný a aj vďaka jej a takémuto osobnému prístupu (čo ja potrebujem) môžem rásť z "hobby podnikateľa" - ako to ja nazývam - na skutočného podnikateľa, ktorý pracuje NA svojej firme (a nie v nej).

3. Kniha Najprv zjedzte žabu

Toto mi neuveríte! Po tom, ako som prišiel zo silvestrovskej chaty s parťákmi z Underground Marketingu domov do mojej podkrovnej pracovne, mi padol "NÁHODOU" zrak do poličky z knihami.

A tam som si všimol knihu od Briana Tracyho - Najprv zjedzte žabu. Chytil som ju do ruky a vrátil som sa späť do roku 2008, kedy som si ju prvý krát kúpil. Začal som v nej listovať a námatkovo si čítať moje podčiarknuté poznámky.

A vtedy som pochopil, že to je kniha, ktorú práve teraz presne potrebujem! Hneď som sa pustil do nej metódou ala Carnegie (o tom inokedy) a teraz vám chcem predstaviť môj prvý výsledok z nej:

Ako som postupoval pri tvorbe mojich cieľov

Mohol som navštíviť 4 kurzy, prečítať si 8 kníh a pozrieť si 25 videí na youtube, ale tentokrát som sa rozhodol, že pôjdem rovno do akcie aj s málom a začnem hneď (no a nebudem si to zbytočne komplikovať).

1. Rozhodol som sa, ČO CHCEM ideálne dosiahnuť v tomto roku v rôznych oblastiach môjho života (biznis, zdravie, vzťahy)

2. Jasne a KONKRÉTNE som si to definoval (reálne, merateľné,...)

3. Pridal som dátum, DO KEDY to chcem dosiahnuť

4. Uričil som si PRIORITY a najpodstatnejšie veci dal na začiatok

No a tu sú krásavci :)

Cieľ #1 - Nastavenie procesov a štruktúry vo firme tak, aby vedela fungovať aspoň 3 mesiace bezo mňa (a zarobila si sama na seba)

Najväčšiu prioritu u mňa má to, aby som bol v mojom biznise "nahraditeľný". Nech sa stane čokoľvek, firma by mala fungovať aj bezo mňa.

Ako vraví M.E.Gerber vo svojej knihe Podnikateľský mýtus, podnikateľ by mal robiť NA svojom biznise a nie v ňom. Iba tak sa môže rozrastať a pomáhať čoraz viac ľuďom.

A tomu verte, že ja mám "megalomanské" vízie :)

K tomu je potrebné vytvoriť štruktúru firmy, procesy, checklisty...

Deadline: Do 30.9.

Cieľ #2 - Všetky moje kurzy, produkty a semináre sa predávajú verejne a je ich možné kúpiť priamo z webu

V predchádzajúcom roku som zarobil 90.123€ v rámci môjho biznisu, kde pomáham chlapom so ženami (detailnejšie o tom a o ďalších výsledkoch a plánoch som hovoril vo výročnom článku blogu tu).

To je slušné, poviete si... No celý ten objem vznikol LEN za "zavretými dverami". Moje kurzy a produkty sa nikde verejne nepredávali, semináre mohli ľudia získať len ku kurzom (ktoré sa verejne nepredávali) a nikto vlastne nevedel, čo predávam, koľko to stojí a kde si to môžu (ideálne) HNEĎ objednať.

Si predstavte, koľko sa dá zarobiť, keď ludia vedia a nájdu to, čo pre nich môžete spraviť :)))

Jedna z TOP priorít - vytvoriť verejné predajné kanály, aby ľudia mohli nakupovať všetky moje produkty a kurzy (je ich momentálne cez 20) hneď.

Deadline: Do 30.6.

Cieľ #3 - Moje kurzy MR2, KTR2, OH3, MNŽ, ASCH kompletne na automate

Viete, čo bola jedna z najväčší chýb, ktorú som v minulom roku spravil?

Ešte na začiatku môjho "infopodnikania" (pred 4 rokmi) som vytvoril 2 kurzy. Kurzy sa predávali a hneď na to som ich oba zrecykloval aj do DVD formy a predával ich nonstop na "automate" (o tom je tento blog).

To mi krásne fungovalo a mesačne mi prinášalo pasívny príjem niekoľko stoviek eur len tak. Čo som raz nastavil, to prinášalo svoje ovocie.

Ale čo čert nechcel, na toto pravidlo som zabudol s každým ďalším novo vytvoreným kurzom či produktom. Vytvoril som kurz, predal sa... a ďalší. A takto to pár rokov pokračovalo (preto tie výpadky príjmov).

Aby som tomu zabránil, začal som opäť postupne všetky produkty nastavovať na automat, ktorý ich predáva za mňa - nonstop vo dne v noci kedykoľvek sa niekto prihlási do mojej databázy (tzv. evergreen).

No a nastal čas kompletne všetky moje kurzy takto nastaviť a dokončiť tento proces. Mimo NEpredávania vecí priamo z webu je toto ďalší kanál, kde som vedome splachoval peniaze do záchoda :)

Deadline: Do 30.6.

Cieľ #4 - V Akadémii schopného chlapa 300 platiacich chlapov mesačne

Jedna z vecí, ktorá mi doteraz chýbala a ktorú koncom mesiaca uvádzam je pravidelný mesačný program.

Môžete si to predstaviť ako predplatné časopisu - každý mesiac vychádza nový obsah a ľudia si ho platia pravidelne.

Deadline: Do 31.12.

Cieľ #5 - 500.000 Eur obrat

Odvážne chcieť viac ako späťnásobiť to, čo sa mi podarilo minulý rok, však?

Pôvodne som chcel vytvoriť "skromnejších" 250.000 Eur obrat tento rok. Ale v tom mi akosi padol zrak na motivačný kalendár od Michala Hrehuša a práve veta "Pokiaľ viete, ako dosiahnete svoj cieľ, tak váš cieľ je príliš malý". Že by opäť náhoda? :)

Krokmi, ktoré som spomínal vyššie, toto myslím dokážem s prehľadom. Teraz už len počas roka vymyslieť, ako získať tú druhú cieľovú polovicu.

Deadline: Do 31.12.

Cieľ #6 - 2 týždňová exotická dovolenka pri mori len s Evkou

Fakt by to už chcelo dovolenku.

Niekde sa vykotiť na 2 týždne a oddychovať. Nič neriešiť a načerpávať inšpiráciu.

Tentokrát len s mojou ženou, aby sme sa mohli jeden druhému viac venovať.

Vidím to na Thajsko či Bali. Vaše odporúčania?

Deadline: Do 30.9.

Cieľ #7 - 2x absolvovaná celá 90 dňová výzva Telo ako posilňovňa

Ako sme sa vracali zo silvestrovskej chaty a spriadali sme s Underground Marketingom plány na 2016, pri odchode mi padol zrak na knihu Telo ako posilňovňa - 90 dňová výzva pre mužov (kurnik, toľko náhod?!:))

Keďže som v minulosti cvičil podľa jej predchodcu a chcel som na začiatku roku so sebou opäť niečo spraviť, ihneď som ju bez rozmýšľania vzal, zaplatil a dal si záväzok.

Hneď na ďalší deň ráno som zapísal moje "parametre" a pustil sa do aktívneho potenia. S tým rastúcim bruchom treba predsa niečo spraviť a dostať sa do formy :) 

4.4., kedy končí moja prvá 90-dňová výzva, sa ozvem s aktuálnou formou. Následne celý proces (o úroveň vyššie) si počas roka ešte raz zopakujem.

Deadline: Do 31.12.

Cieľ #8 - Underground Marketing sa samofinancuje a prináša 2000 Eur mesačne

Nie je žiadnym tajomstvom, že spolu s Erikom Hoffmanom a Martinom Mažárom vystupujeme pod hlavičkou Underground Marketing, kde vyvíjame aj rôzne softwary - Webovač, Emailovač či Fakturovač.

Počiatočné investície neboli najmenšie a mojim cieľom je, aby si v prvej polovici roka tieto aktivity nie len na seba zarábali, ale prinášali aj peknú "dividendu".

Deadline: Do 31.7.

Cieľ #9 - Nový blog akozbalit.sk s priemernou návštevnosťou 10.000 ľudí denne

Môj hlavný zdroj návštevníkov pre moje kurzy (a príjmy) som posledné roky naozaj zanedbával. Som si toho plne vedomý a je to jedna z vecí, ktorú som dlho odkladal.

Preto sa už pracuje na jeho kompletnej prerábke a do konca roka chcem takmer zdesaťnásobiť návštevnosť, ktorú má dnes.

Pýtate sa ma, ako to dokážem? :) Nechajte sa prekvapiť. A počas roka sa s vami podelím o niekoľko taktík a stratégií, ktoré som k tomu využil.

Na konci roka to bude pekná prípadová štúdia, čo poviete.

Deadline: Do 31.12.

Cieľ #10 - Splatená kreditná karta a auto-úver

V minulosti som financoval niektoré veci cez kartu, spotrený úver či nové auto cez auto-úver.

Postupne chcem predčasne tento rok splatiť 2 z nich, ktoré mi prinášajú negatívny Cashflow a ktorých sa potrebujem zbaviť najskôr (a voľné peniaze investovať rozumnejšie).

To máte tak, keď vidíte veci z knihy od Kiyosakiho - Bohatý otec, Chudobný otec v praxi (v 2008 to bola pre mňa len teória, teraz smutná realita:)).

Deadline: Do 31.12.

Cieľ #11 - Projekt a financovanie na dom

Postav dom, zasaď strom. Keďže už tento rok plánujeme so ženou "zasadiť semienko", bude sa hodiť aj nejaká tá vlastná strecha nad hlavou :)

Idylický veľký pozemok pri potôčiku neďaleko priehrady a lesíka už máme a do konca roka k tomu pripravíme projekt a financovanie tak, aby sme na budúcu jar už mohli stavať.

Deadline: Do 31.12.

Cieľ # BONUS - Vstávanie o 5:00

Pýtate sa ma, kedy toto všetko chcem stíhať? To je fantastická otázka!

Určite to nedokážem, keď budem vyspávať do pol desiatej, pozerať videá na youtube či vypisovať si na Facebooku!

Od nového roka som sa vrátil do režimu vstávania o 6:00 aj s mojimi rannými rutinami (podelím sa s vami o ne niekedy v budúcnosti) a už makám na mojich cieľoch a plánoch (nesnívam o nich iba).

Toto je ten cieľ, ktorý veľkou mierou ovplyvní všetky ostatné.

Recept na skoré vstávanie? Choďte skorej spať :)

Deadline: Do 1.2.

No a čo s tým ďalej?

Múdra kniha Najprv zjedzte žabu (ale samozrejme aj všetky ostatné zdroje) hovorí, že najprv si vytvorte ciele na rok. Odškrtnuté :)

Následne si ich rozkúskujte na drobné: Mesačný plán, týždenný plán a aktivity na konkrétne dni. A v daný deň sa pustite hneď z rána do tej najťažšej úlohy (žaba), ktorá bude mať pre vaše ciele najväčší význam, Tadá...

A prečo to zdieľam verejne na svojom blogu? Viete, čo je verejný záväzok? :) 

V tie isté dni ako motivačný citát z kalendára, stará kniha v poličke či kniha v kníhkupectve som objavil ďalšiu NÁHODU - citát zdieľaný na Facebooku: "Takto o rok si budem priať, aby som začal dnes".

A hádajte čo? Toto je prvá vec, ktorú si poviem, keď vyskočím každé ráno o 6:00 z postele a idem zastaviť budík na druhej strane miestnosti, aby ma to motivovalo ihneď sa pustiť do práce na svojej budúcnosti.

Pretože tú tvoríme už dnes...

P.S: Napíšte mi dolu do komentárov VAŠE TOP 3 plány na tento rok :) Rád sa inšpirujem a poteší ma, keď sa nájdu aj ďalší ľudia, ktorí sa chcú posúvať dopredu.


O MICHALOVI

"Michal Kopecký je vzťahový mentor, autor #1 bestsellerov pre mužov a ženy o randení a vzťahoch. Jeho poslaním je pomôcť mužom a ženám nájsť, získať a udržať si svojho vysnívaného partnera, s ktorým budú šťastní vo vzťahu. Za posledných deväť rokov pomohol desaťtisícom chlapom, aby mali väčšie úspechy so ženami a tísicom žien, aby boli neodolateľnými pre svojho vysnívaného chlapa."

Prečítať si celý príbeh

ČO HOVORIA INÍ

U mňa Michal patrí medzi špičku slovenského marketingu, pretože má to, čo 90% markeťákom chýba: VÝSLEDKY!

Erik Hoffmann www.raketak.sk